FANDOM

Els termes normatius del portal perenne són els següents:

- Autocràcia: indica que, en el Portal Perenne, l'administrador és escollit a sí mateix i no l'escull, ni per sufragi ni per ningun altre sistema, el "poble" dels usuaris; això vol dir que l'administrador no és ningun president, sinó l'autòcrata del portal.

- Popular: indica que l'administrador s'interessa pels drets (i deures) dels usuaris de les webs que administra, dirigeix i modera, alhora que es sotmet a sí mateix a complir els deures que li pertoquen que, en el seu cas, seran de tipus productiu.

- Productiu: indica que l'administrador està dedicat als seus ideals productius i de mínim de qualitat que pugui donar, d'acord amb les normes que redacti i amb les obligacions que tingui a més de les del portal.

- Normatació: similar a constitució, la normatació (només n'hi ha una en tots els portals perennes) és la norma única a la qual es sotmeten totes les altres normes i l'activitat dels usuaris i del administrador. Algunes de les normes són desenvolupaments directes de temes de la normatació mateixa.

- Normativa: la normativa del Cosmos Perenne inclou totes les normes del Cosmos Perenne, inclosa la normatació. Així, la normatació és només la norma primera mentre que la normativa és el conjunt de totes les normes sense excepció.