FANDOM

Llibre que fa pensar en una constitució

Llibre que fa pensar (o això crec jo) en una constitució legal.

Aquesta norma està en actiu. Per tant, els continguts tenen ple efecte declaratiu i prescriptiu.

UNICORN GRIS:

A tots els que la present vegin i entenguin, sapigueu que:

Com a administrador he redactat, aprovat, publicat i posat en vigor la següent norma primera o normatació:

Preàmbul

Al llarg de la història de la web stoera, web dirigida pel mateix administrador que la web perennia, es va arribar a escriure vàries normes primeres, actualment totes elles eliminades. Degut sobretot a la mala actuació de l'administrador primer i de la traició dels administradors segons, les normes primeres no varen tenir el resultat esperat.

Ara s'ha decidit de redactar una nova norma primera (normatació) però en unes condicions diferents, entre elles els canvis en la propaganda, la desaparició dels administradors secundaris i la subordinació del portal als interessos generals que el defineixen.

Per tant, esperem que en el futur el Cosmos Perenne aconsegueixi uns bons resultats d'audiència i de participació sense molestar a la gent en general.

Un dels aspectes més importants de la normatació perennia, que continua la tradició de les normes stoeres, és el seu manteniment ferm del dret i deure al respecte, que s'indica expressament com a dret i deure dels usuaris i de l'administració.

Sempre que en aquesta norma primera es mencioni "portal" o "cosmos" s'entendrà respectivament "portal perenne" o "cosmos perenne" excepte possible indicació en contra.

En aquests termes, l'administrador aprova la següent norma primera:

Títol preeliminar

1.1. Temes propis i no propis del portal. El Portal Perenne és un portal principalment de filosofia, cultura, relats i divulgació literària. En ningun cas es dedica ni a l'actualitat ni a la política excepte per possibles mencions esporàdiques davant una forta necessitat si fós el cas.

1.2. Sobirania condicionada del portal. La sobirania d'aquest conjunt de portals pertany a l'administrador, de qui emanen els drets i deures que afecten a ell mateix i als usuaris així com les costums i objectius del portal; l'usuari podrà fruir de tots els drets que les normes li otorguin; el portal perenne tindrà costums i objectius en els quals l'usuari hi podrà disfrutar i aprofitar-se'n sempre que li interessin i no prefereixi marxar-se'n.

1.3. Estructura del portal. La forma política de la web perennia és l'autocràcia popular productiva, d'acord amb l'article anterior i amb aquesta llista.

1.4. Dels drets, deures i principis rectors. Totes les persones del Cosmos Perenne, inclòs l'administrador si no s'indica el contrari o s'indica que és una norma que afecta només als usuaris, d'acord amb aquest incís tothom haurà de complir els deures de la web, podrà exercir els drets inclosos en les normes sense obstaculitzar els deures, i en el seu cas es podran beneficiar o exerciran els principis rectors. Els drets, deures i principis rectors seran escrits en les normes corresponents i, en cas de no estar escrits en ninguna altra norma, això significarà que, en aquest cas, el text de la normatació serà aplicable directament, de ser així.

1.5. Obligacions de l'administrador. El fet que l'administrador sigui qui escrigui les normes no l'eximeix gens del seu compliment en tant en quan les normes li exigeixin deures, entre ells el dret i deure al respecte moral.

1.6. Subordinació als principis del portal. Tota l'activitat, o almenys una majoria àmpliament suficient, haurà de seguir els principis del portal mateix o, almenys, no s'hi podrà oposar. L'administrador podrà fer una norma que defineixi, total o parcialment, aquests principis. Els principis són inseparables, en tot cas, de la productivitat específica de cada secció perenne.

1.7. Relació d'anonimat de l'administrador amb els lectors. Entenent que la identitat de l'administrador no ha d'influir en la gestió dels principis del portal, no incluint aquests últims ninguna relació personal dels usuaris amb l'administrador, es prohibeix el contacte personal de l'administrador amb els usuaris, quedant la relació entre aquests com una relació d'anonimat.

1.8. Nom complet de la web. El nom complet de la web és "Portal perenne, espai de filosofia, literatura, relats i altres temes".

2. Llengua principal oficial i, en el seu cas, llengües secundàries oficials. La llengua oficial i principal del Portal Perenne és el català, sense perjudici que puguin participar ocasionalment altres llengües si fós el cas; aquestes llengües rebran la calificació de llengües oficials secundàries. Es consideren especialment la llengua espanyola i la llengua anglesa.

3. Temes principals del Portal Perenne. Els temes principals del Portal Perenne seran la filosofia, els relats i la literatura, d'acord amb la següent norma.

4. Llista dels portals perennes. Els portals perennes, en llista completa, són:

4.1. Lletra perenne. La petita ciberbiblioteca Lletra Perenne, que inclou aquesta norma primera com es pot veure (en altres paraules: que és aquesta mateixa web que ara llegeixes).

4.2. Els grups de Facebook següents:

4.2.1. Novetats i informació de contingut al Cosmos Perenne. Podeu consultar-lo aquí, .

4.2.2. Refranys i frases d'un filòsof. Podeu consultar-lo aquí.

4.2.3. Episodis de Polònia, proposats per Marc. Podeu consultar-lo aquí.

4.2.4. El grup "algú ho havia de dir!!!". Podeu consultar-lo aquí.

4.2.5. El grup "Despertador Totahora de Unicorn Gris". Podeu consultar-lo aquí .

4.2.6. La secció Lletra Perenne, que podrà dir les novetats i informació de contingut; podeu consultar aquesta secció aquí .

4.2.7. El grup "Poesia simple d'Unicorn Gris, amb rima o sense". Podeu consultar-lo aquí.

4.3.1. Comunitat Umbria. Partides de Comunitat Umbria amb Unicorn com a director (no en les que hi participi com a jugador), que seran regides per la norma corresponent (en castellà).

4.3.2. Actualment, Unicorn Gris dirigeix la partida "La trompeta del valor" en Umbría. (es pot veure l'article 22.2. ).

4.4. Fòrums propis. El Portal Perenne disposa de servei de fòrums, d'acord amb les normes que el regularan i amb aquesta normatació, especialment amb el dret i deure al respecte moral. Podeu consultar el fòrum aquí .

5. Ausència de xats propis. El Portal Perenne no disposarà de servei de xats, per motius que no s'indicaran aquí.

6. Email de l'administrador. L'email de l'administrador és webmestre2(arroba)gmail(punt)com . El contacte amb l'administrador per email es regularà per norma.

7. Diferència entre normativa i normatació. Rep el nom de normativa totes les normes del Cosmos Perenne, mentre que rep el nom de normatació només la norma primera.

8. Bandera perennia. La bandera perennia serà el signe d'una sumatòria de color negre sobre fons verd, com la següent:

Bandera perennia

.

.

.

.

9. Lema perenne. El lema de la web perenna és: "Per la gent, per la cultura, pel respecte i per l'entreteniment".

10. Himne perenne. Es considerarà la possibilitat de crear un himne perenne. Aquest himne perenne haurà de comptar imprescindiblement amb l'aprovació prèvia de l'administrador per a ser oficial. Si es crea, se'n guardarà una còpia als arxius del portal perenne mateix.

Títol I: dels drets i deures, d'acord amb els principis del portal

Capítol I: dels drets i deures que afecten a tots els usuaris i a l'administrador

11. Subordinació universal en el portal perenne a les normes. Tothom qui participi al portal perenne està obligat a seguir les seves normes, inclòs l'administrador, en els termes que corresponguin.

12. Principis de la propaganda. La propaganda, en les webs que la permetin, estarà regulada per normes, observarà els gustos de la gent i obeïrà les normes i les decisions oficials dels administradors d'aquestes webs. L'administrador perenne no podrà fer ni spam, ni floods, ni CAP's en ningun portal.

13. Respecte moral. Els usuaris perennes, així com l'administrador, tenen el dret i el deure al respecte moral, d'acord amb la norma que ho regula.

14. Respecte a l'autonomia dels jugadors i participants. Els jugadors i participants del Cosmos Stoer tenen dret a l'autonomia de la personalitat i que els hi siguin respectats els seus gustos, respectant lo que indica l'article anterior i les normes que regulin aquesta autonomia i la seva eficàcia en les diferents webs del Cosmos Perenne d'acord sobretot amb aquesta norma.

15. Dret de petició. Es reconeix el dret de petició als usuaris a través del correu electrònic i, en el seu cas, per altres mitjans, només en privat; aquest dret serà regulat per la norma corresponent.

16. Dret a la publicitat de les normes. Els usuaris tenen dret a que els assumptes principals i alguns dels secundaris siguin regits per normes en el Cosmos Perenne. Correspon a l'administrador de decidir quins assumptes mereixen ser publicats d'acord amb els principis d'aquesta norma primera. En cap cas es mantindrà ninguna norma sense la publicitat consegüent d'acord amb les condicions que corresponguin, vinculada indirectament a través de la pàgina principal de Lletra Perenne. Es mantendrà en Lletra Perenne un llistat de les normes que es procurarà mantenir actualitzat.

17. Irretroactivitat desfavorable de les normes. Els usuaris es beneficiaran de la irretroactivitat desfavorable de les normes quan correspongui, sense perjudici de que en el seu cas siguin sancionats per normes vigents en l'actualitat.

17B. Altres drets. També són drets de l'usuari, malgrat ser escrits com a principis rectors, els mencionats en l'article 23.2. i 23.3. .

17C. Sobre les faltes no escrites en les normes. Sobre totes les matèries no admeses com a dret que impliquin almenys un efecte lesiu (no poden no implicar-lo) la persona infractora podria ser sancionada sense ser necessari que la seva infracció estigui escrita com a deure o prohibició. No podrà ser en ningun cas objecte de sanció l'exercici d'un dret. En tot cas, els deures que en el seu cas estiguin escrits estaran en funcionament de manera continua. L'administrador serà qui decidirà quines són les situacions en que, sense ser objecte ni de dret ni de deure l'usuari rebrà, o no, la sanció corresponent, sempre que hagi fet almenys un efecte lesiu.

Capítol II: dels drets i deures que afecten només a l'administrador, en benefici de la gent

18. Moderació de la participació de l'administrador en el Facebook i el Twitter. En cas que l'administrador vulgui participar al Facebook i al Twitter, haurà de moderar la seva participació en ambdues webs d'acord amb la norma sobre la publicació de propaganda en Facebook i en Twitter.

19. Subordinació de l'administrador als principis de les webs perennies. L'activitat de l'administrador al portal està subordinada als principis de les diferents webs del portal perenne, sota pena d'autosanció en cas d'incompliment.

20. Crear, modificar, eliminar i proposar normes. La capacitat per a crear, modificar i eliminar normes correspon únicament a l'administrador, qui podrà rebre sugerències al respecte per part dels usuaris, en privat i d'acord amb la norma que ho regularà i, en el cas que sigui així, Unicorn Gris està al servei dels administradors de les webs on només en sigui moderador o director, en el seu cas.

Títol II: dels principis rectors de la política productiva, literària i social

21. La ciberbiblioteca Lletra Perenne serà l'espai que guardarà una part considerable dels continguts del Cosmos Perenne, que hi seran guardats amb el pas del temps. S'obeiran les normes de Wikia i les decisions oficials dels seus administradors si fós el cas. És l'espai que guarda aquest mateix text normatiu. Tothom qui vulgui pot llegir-ne el contingut, si bé per posar comentaris cal ser usuari registrat i identificat.

22.1. En les partides d'Unicorn Gris en la web Comunidad Umbria aquest mateix procurarà el respecte dels drets dels usuaris i de les normes umbrianes, i intentarà fer partides divertides sense retrassos injustificats, d'acord amb la norma perennia que dirigeix allà les partides (en castellà); també procurarà fer les partides prou divertides; es definiran per norma els drets i els deures de tothom en la partida d'Umbria en els aspectes que en el seu cas siguin definits per norma.

22.2 Actualment, Unicorn Gris dirigeix la partida "La trompeta del valor" en Umbría. (es pot veure l'article 4.3.2. ).

23.1. En les seccions del Facebook on Unicorn és el moderador, enumerades en l'article 4.2., l'administrador procurarà escriure almenys un article cada 15 dies, fomentant-ho especialment si la secció té un especial exit; cal tenir present que en aquestes seccions, Unicorn respectarà les costums i les normes del Facebook i, si cal i fós el cas, obeirà les ordres dels seus administradors. Com a dret, no es podrà denegar l'entrada ni expulsar a ningú sense motiu justificat; aquest dret inclou a les persones desconegudes la denegació de l'entrada dels quals no tindria cap motiu de justificació d'expulsió conegut, almenys no en aquest últim cas en concret.

23.2. En resum, respecte a l'admissió i expulsió d'usuaris mencionat a l'apartat anterior en el Facebook, la regla serà així:

23.2.1. Les persones totalment desconegudes seran admeses.

23.2.2. Les persones conegudes seran acceptades excepte si han comès faltes en el passat que impedeixin la seva admissió.

23.2.3. Les persones ja dintre del grup de Facebook hi podran estar mentre no cometin cap sanció, d'acord amb l'efecte lesiu sempre que n'hi hagi i amb la corresponent autoritat normativa o, en el seu cas, lliure.

23.2.4. Tota persona que en el seu cas ho desitgi podrà marxar del grup de Facebook sense necessitar permis, sense que sobri que avisi del fet; en cap cas podrà ser retingut al grup si vol marxar, sense perjudici que, si per marxar comet alguna falta, podrà ser sancionada de forma diferent a la retenció del grup.

23.3. D'aquesta manera, d'acord amb tot l'article 23, entre d'altres coses es resalta que totes les persones desconegudes han de ser acceptades en els grups de Facebook que Unicorn reguli com a administrador; és un dret de les persones desconegudes, per dir-ho així.

24. El fòrum Perenne estarà al servei d'interessos concrets i no tindrà ningun fòrum de miscelània, off tòpic o temes variats. Haurà de respectar la normatació i la resta de la normativa. Els moderadors, si n'hi ha, estaran subjectes al que indica el títol IV. S'aplicarà especialment el dret i deure al respecte moral. Podeu consultar el Fòrum Perenne aquí .

Títol III. Garanties dels drets i afectació dels principis

25. Els drets dels usuaris, inclosos en el títol I, podran ser reclamats pels usuaris en cas d'incompliment dels mateixos, per email o, en el seu cas, en altres espais, sempre en privat; aquests drets han de ser complits en lo essencial en les normes que els desenvolupin o, si fós el cas, per compliment directe a través d'aquest mateix text si no te norma de desenvolupament.

26. Els principis rectors dels usuaris, indicats en el títol II, només podran ser reclamats d'acord amb el que, la voluntat oficial de l'administrador o, si fós el cas, les normes que els desenvolupin, decideixin. La seva existència tindrà el seu efecte sobre l'actuació de l'administrador, les normes positives i el desenvolupament de la partida, incloent, en el seu cas, la possible invocació de l'usuari dels principis mateixos.

Títol IV. Modificació de la normatació i la resta de normes

27. La potestat de modificació de la normatació i de la resta dels normes pertany a l'administració. Els usuaris, per email o, en el seu cas, per altres maneres sempre en privat, només tindran el dret de fer propostes i preguntes sobre la normativa, sense efectes vinculants ni suspensius excepte per aceptar-ho l'administrador. El sistema de modificació de la normatació ve explicat per aquesta norma

Títol V. De la desnormatació i contranormació

28. Rep el nom de desnormativa qualsevol norma o actuació, exclosa la mateixa normatació, que es contradigui amb la normatació mateixa. Rep el nom de contranormativa la norma o actuació que trenqui alguna norma del Cosmos Perenne de mateix rang o superior sense contradir la normatació.

29. L'administrador és el responsable de decidir quina norma és, en el seu cas, desnormativa o contranormativa, podent rebre avisos en privat al respecte per part dels usuaris. La seva decisió ha de ser motivada.

30. Les normes que són declarades com a desnormatives perden a l'instant qualsevol valor i efecte i han de ser suprimides del text o, pel contrari, mantingudes en el mateix i indicades com a nules, o sigui, sense efecte.

31. Les normes que són analitzades i declarades com a contranormatives perden tot el seu efecte i han de ser suprimides o indicades com a nules, o sigui, sense efecte, de manera similar a l'article anterior.

Títol VI. Dels càrrecs secundaris

32. El portal perenne podrà disposar de càrrecs secundaris segons el que digui la normatació i les altres normes que els afectin.

33. Els càrrecs secundaris respectaran el portal perenne i obeïran el que disposi l'administrador sense perjudici de les funcions pròpies que li encomani el seu càrrec; hauran d'obeir el dret i deure al respecte moral. Disposaran dels mateixos drets que els altres usuaris sense perjudici dels drets que li pertoquin en virtut del seu càrrec, d'acord amb els deures que legítimament se li imposin. Hauran d'obeir el que disposi la normatació, la norma que reguli el seu càrrec i, en tant en quan sigui així, la resta de normes. Els càrrecs secundaris només podran ser exclosos de part de les altres normes quan la norma que regula el seu càrrec, si fós el cas, així ho indiqués. La norma que reguli un càrrec secundari li indicarà els drets especials de que disposa per a complir amb les funcions pròpies del seu càrrec.

Exhortacions adicionals

1ra. L'administrador podrà canviar en qualsevol moment aquesta norma primera, realitzant, sense cap retràs injustificat, les adaptacions que la mateixa reforma exigeixi. Els canvis aplicaran sempre la irretroactivitat desfavorable de la norma.

2na. Aquesta norma primera inclou i accepta la Norma de la prohibició de publicar missatges per part dels usuaris anònims i, per tant, no pot acceptar en Lletra Perenne, missatges de visitants anònims sinó només missatges d'usuaris registrats i identificats en tant en quan n'apareguin.

3ra. No són part del Cosmos Perenne els blogspots Amb R de refrany i Amb P de pergamí. Aquests espais seran conservats però sense afegir-hi més novetats a partir d'ara.

4ta. No és part del Cosmos Perenne el fotolog La Caverna. Aquest fotolog serà conservat però sense afegir-hi més novetats a partir d'ara.

5ta. No és part del Cosmos Perenne ninguna part del ja desaparegut Cosmos Stoer, incloent com a parts del mateix, entre d'altres, La Stoa, el Forumstoa i la Stoapèdia. El Cosmos Stoer ha desaparegut totalment en l'actualitat des de fa algun temps.

Exhortació transitòria

Única. (Cancelada).

Exhortacions cancelatòries

1ra. En tant en quan poguessin tenir alguna vigència, queden totalment cancelades totes les normes primeres, també anomenades normatacions, del Cosmos Stoer.

2na. Així mateix, també s'elimina qualsevol exhortació o article del Cosmos Perenne que s'oposi o es contradigui a aquesta mateixa norma primera redactada a l'inici d'aquesta normatació.

Exhortacions finals

Única. Aquesta norma primera entrarà en vigor en el mateix moment de la seva publicació, és a dir, entrarà en vigor el dia 11 de juliol de 2016 a les 7 de la tarda.

Per tant, l'administrador publica i posa en vigor aquesta norma primera o normatació.